18 Ιουλίου, 2013

Το 1928 στην Μανωλάδα του νομού Ηλείας γεννήθηκε η Αθανασία Σάμαρη. Παιδί μιας φτωχής και πολύτεκνης οικογένειας. Η ζωή ήταν πολύ δύσκολη και έπρεπε όλα τα μέλη της οικογένειας της να προσφέρουν την εργασία τους, έτσι η μικρή Αθανασία ανέλαβε μια πολύ σκληρή δουλειά για την τρυφερή της ηλικία, έγινε βοσκοπούλα.
Η ζωή της νεαρής, Αθανασίας, λίγα χρόνια αργότερα πήρε διαφορετική τροπή. Το 1945, η δεκαεφτάχρονη τότε βοσκοπούλα, ισχυρίστηκε ότι την ώρα που οδηγούσε τα πρόβατα της, της εμφανίστηκε μπροστά της η Παναγία. Κάποιοι από τους χωρικούς εντυπωσιάστηκαν από το νέο και μίλησαν για την " ανώτερη δύναμη" που έδειξε στην αθώα βοσκοπούλα τον σωστό δρόμο. Τα νέα διαδίδονται γρήγορα και μάλιστα επαυξάνονται με χαρακτηριστική ευκολία αφού κάποιοι είπαν οτι εκτός από την Παναγία έβλεπε και τον Χριστό και πολλούς αγίους. Τα " οράματα" άρχισαν πλέον να διαδέχονται το ένα το άλλο και δεν άργησε η ώρα που η Αθανασία ισχυρίστηκε ότι η Παναγία της στέλνει μηνύματα και αυτά αποτυπώνονται πάνω στό δέρμα της ολογράφως και συγκεκριμένα στο στήθος της.

Η ΔΕΡΜΟΓΡΑΦΙΑ: Ωστόσο δεν πίστεψαν όλοι στην Αθανασία και ιδιαίτερα οι δικοί της άνθρωποι που ήξεραν ότι στην οικογένεια υπάρχει μια κληρονομική πάθηση, η δερματολογία ή δερμογραφισμός. Οι δερματολόγοι εξηγούν οτι σε μια τέτοια περίπτωση θα μπορούσε κάποιος με ένα αντικείμενο να ασκήσει πίεση ή να γράψει πάνω στο δέρμα του ασθενούς ένα " μήνυμα " και να παραμείνει για αρκετή ώρα πάνω του.

Αυτή όμως ήταν η επιστημονική άποψη με την οποία δεν συμμερίστηκαν όσοι γνώριζαν την Αθανασία. Εκείνο που εντυπωσίασε την γνώμη των απλών ανθρώπων της επαρχίας ήταν ότι όλα αυτά συνέβαιναν σε μια αγράμματη κοπέλα που δεν ήξερε να βάλει ούτε καν την υπογραφή της. Το 1948 ο θείος της Αθανασίας την παίρνει μαζί του για να τον βοηθήσει στις δουλειές του καφενείου. Η νεαρή κοπέλα περνούσε δύσκολα και η δουλειά ήταν απαιτητική, τότε η Αθανασία διαλάλησε ότι για ακόμα μία φορά η Παναγία επικοινώνησε μαζί της και οτι χάραξε και πάλι τον σταυρό στο στήθος της. Η μικρή κοινωνία της Αμαλιάδας είχε πλέον αρχίσει να αναστατώνεται για τα καλά. Τα νέα βέβαια δεν αργούν να φτάσουν και στον μητροπολίτη Ηλείας, Γερμανό.


 Αυτός επισκέπτεται την Αθανασία στο σπίτι του θείου της και συνομιλεί μαζί της για δέκα λεπτά. Όταν βγαίνει από το δωμάτιο της έχει ύφος συγκινημένου ανθρώπου και λέει στο πλήθος, που περιμένει απέξω ότι η Παναγία έχει εμφανιστεί πολλές φορές σε ευσεβείς χριστιανούς και τους παροτρύνει με τις ευχές της στην μετάνοια. Ο λαός περίμενε το πόρισμα του μητροπολίτη και ακούγοντας τα λόγια του ανατριχιάζει. Αμέσως μετά διοργανώνεται λιτανεία από το πλήθος που ακολουθεί με δέος την πρωτοφανή για τα ελληνικά χρονικά πομπή, ενώ όταν εμφανίζεται η Αθανασία το πλήθος προσκυνά ευλαβικά και όλοι κάνουν τον σταυρό τους ανοίγοντας διάδρομο για να περάσει η " ευτυχής κόρη ".

Η << ΑΝΑΣΤΑΣΗ>> ΤΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΣ: Η Αμαλιάδα θα συγκλονιστεί ξανά σε μεγαλύτερο βαθμό αφού αυτήν την φορά πρόκειται για τον θάνατο της Αθανασίας! Πλήθος λαού, ιερείς και αστυνομικές αρχές σπεύδουν στο σπίτι της. Μπορεί η Αθανασία όμως να είχε " πεθάνει" αλλά υπήρχε η βεβαιότητα για ένα ακόμα θαύμα. Έτσι κι έγινε. Η "οραματίστρια" αναστήθηκε και άρχιζε μέσα από το φέρετρο της και μπροστά στους φωτορεπόρτερ να διηγείται την συνάντηση της με την Παναγία.


 Σύμφωνα με τα λόγια της, την πήγε στα Καλάβρυτα όπου παρακολούθησαν σκηνές σφαγής αιχμαλωτισμένων ανταρτών. Εκεί η Μητέρα του Χριστού της αποκάλυψε οτι όσοι δεν πιστεύουν στον Θεό αυτήν την κατάληξη θα έχουν. Η " οραματίστρια" είχε αρχίσει την πορεία της την ώρα που ο Εμφύλιος είχε φουντώσει και βρίσκονταν στις πιο κρίσιμες στιγμές του. Η Ελλάδα ήταν διχασμένη και έπρεπε έτσι να είναι έστω και με "θαύματα" που κρατούσαν μια μέρα. Οι αριστεροί την αποκάλεσαν " αγία της δεξιάς'' .

 
 
Η ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ: Όλα αυτά συνέβαιναν μέχρι το 1949. Ο εμφύλιος τελειώνει και τα " θαύματα" δεν είναι πια χρήσιμα. Η Αθανασία αναγκάζεται να διακόψει την επικοινωνία της με την Παναγία. Το 1951 παντρεύεται τον συγχωριανό Σπύρο Κρικέτο, παίρνοντας το επώνυμο του, με το οποίο έγινε πανελληνίως γνωστή αργότερα. Η αδερφή του Σπύρου μιλώντας για την νύφη της είπε:<< Ο πατέρας μου την αγαπούσε πάρα πολύ, ήταν πολύ θρησκόληπτος και πίστευε ότι στο πρόσωπο της έβλεπε την Παναγία.

 Ο πατέρας μου της έγραψε το μισό σπίτι. Μια παρεξήγηση όμως μεταξύ νύφης και πεθερού έκανε την Αθανασία να ξεχάσει την αγάπη της προς τον θεό και έδειξε άλλο πρόσωπο. Το σπίτι ήταν ολόκληρο και όχι χωρισμένο. Εμείς μέναμε από την μια μεριά και η Αθανασία με τον αδερφό μου από την άλλη. Όταν έγινε η παρεξήγηση προκαλούσε φασαρίες και έριχνε κατσαρόλες και σουρωτήρια προς το μέρος μας λέγοντας ότι " αυτό το μέρος είναι δικό μου">>.


  
Η ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΣΤΟ ΑΙΓΑΛΕΩ: Η αθανασία με τον σύζυγο της αναγκάστηκαν να φύγουν από το χωριό και να εγκατασταθούν στο Αιγάλεω. Εκεί άρχισε πάλι να διαδίδει τα οράματα της. Σε λίγο καιρό ο κόσμος μιλούσε γι'αυτήν. Για την γυναίκα που κάνει θαύματα, συνομιλεί με την Παναγία και θεραπεύει αρρώστους. Ο κόσμος επισκέπτεται συχνά το σπίτι της να τους σταυρώσει και να τους διώξει τον πόνο τους. Για να την ευχαριστήσουν της αφήνουν λάδι για το καντήλι τους
και χρυσαφικά κάτω από τις εικόνες με τις οποίες είχε γεμίσει το σπίτι της.

 Η Αθανασία δέχεται πολλές κατηγορίες για απάτη αλλα δεν το βάζει κάτω. Εμφανίζεται μπροστά στο πλήθος και τους δείχνει το υποτιθέμενο αλλά και ανορθόγραφο μήνυμα της Παναγίας που έλεγε: << Η ΑΓΙΑ ΕΓΕΝΗΘΗ 1933 14 ΑΒΓΟΥΣΤΟΥ>>. Έτσι η Αθανασία έβγαλε με τον τρόπο της και την Παναγία πλαστογράφο αφού σύμφωνα με το μήνυμα είχε γεννηθεί το 1933 και όχι το 1928 που είναι και η αληθινή ημερομηνία γεννήσής της. Η φήμη της " οραματίστριας" μεγαλώνει, ο κόσμος συνωστίζεται για ένα σταύρωμα. Οι περίοικοι όμως ενοχλούνται και αναλαμβάνει πλέον η δικαιοσύνη.

 Ο εισαγγελέας ασκεί ποινική δίωξη εναντίον της "επί απάτης". Το Α' Τριμελές Πλημμελειοδικείο, μετά από εξέταση όλων των μαρτύρων, θα αθωώσει την Αθανασία "λόγο βλακείας"! Ο προϊστάμενος εισαγγελέας όταν έμαθε την απόφαση έγινε έξαλλος και ζήτησε να καθίσει πάλι στο εδώλιο αυτήν την φορά για την " ιδιάζουσαν ευφυΐαν" της. Μετά την δίκη η Αθανασία ευνοήθηκε, έγινε διάσημη, απέκτησε τον πρώτο πυρήνα πιστών οι οποίοι έτρεξαν να της συμπαρασταθούν.

Η Αθανασία χωρίζει τον άντρα της και το νέο πρόσωπο στην ζωή της είναι ο Γιάννης, ο οποίος προσελήφθη για να οδηγεί την νέα Μερσεντές της " οραματίστριας" τώρα που η φήμη και τα έξοδα είχαν αυξηθεί θεαματικά.
Μετά το τέλος της δικής η Αθανασία έχει καταλάβει πόσο μεγάλη επιρροή έχει στους ανυποψίαστους ανθρώπους και ήθελε να την αυξήσει. Γι'αυτό ξεκινά αμέσως περιοδεία στην επαρχία, εκεί αντιμετωπίζει παντού την αρνητική στάση των τοπικών αρχών. Όταν όμως επιστρέψει στην Αθήνα θα προχωρήσει σε μια εντυπωσιακή κίνηση.

 Στης 30 Ιουλίου του 1961 απευθύνει πρόσκληση στους Έλληνες και ξένους δημοσιογράφους, στις αρχές του τόπου και στον προϊστάμενο του Αρείου Πάγου για να τους φέρει, όπως είπε, σε επαφή με την Παναγία στον λόφο του Αιγάλεω. Η Αρχιεπισκοπή αναστατώνεται από την κίνηση αυτή και ζητάει να επέμβουν οι διωκτικές αρχές. Αυτή η κίνηση όμως είναι ένα μοιραίο λάθος που θα δώσει απίστευτη δημοσιότητα στην Αθανασία.


 
ΤΑ ΝΕΑ ΓΡΑΠΤΑ <<ΜΗΝΥΜΑΤΑ>> ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ: Ενώ το 1959 η Αθανασία δικάζεται για απάτες, εμφανίζεται ένα νέο ανορθόγραφο μήνυμα: <<ΚΑΝΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΔΥΝΗΘΗ ΝΑ ΤΗΝ ΔΙΚΑΣΕΙ>>. Σε άλλη δίκη το 1960 το " μήνυμα" της Θεοτόκου λέει: << ΜΗΝ ΑΔΗΚΗΤΑΙ ΑΘΟΑ ΨΥΧΥ>>. Την ίδια χρονιά όταν ο δεσπότης Κοζάνης αμφισβητεί την αγιοσύνη της, η Παναγία του απαντά με λιγότερα ορθογραφικά λάθη: <<ΠΑΤΕΡΕΣ ΟΥΕ ΚΑΙ ΑΛΟΙΜΟΝΟΝ ΕΑΝ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ >>. Τον Οκτωβρίου του 1960 στην Μανωλάδα, εργάτες διαμαρτύρονται για την εξαντλητική εργασία. Στο στήθος της εμφανίζεται ένα ακόμα μήνυμα :<< ΜΗ ΘΥΜΩΝΕΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ ΤΗΝ ΧΑΡΙΝ ΜΟΥ. ΟΠΟΙΟΣ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΙ>>.


 Αυτή την φορά όμως δεν υπήρχαν ορθογραφικά λάθη. Τα μηνύματα της Αθανασίας είναι αντικείμενο έρευνας. Δύο κορυφαίοι ιατροδικαστής το 1961 καλούνται να την εξετάσουν. Οι δύο επιστήμονες αναφέρουν στην έκθεση τους οτι η Αθανασία παρουσιάζει έντονο δερμογραφισμό. Ανάλογο πόρισμα εικοσιένα χρόνια μετά, ο καθηγητής Δερματολογίας Ν. Στρατηγός, αναφέρει οτι η "οραματίστρια πάσχει απο κνιδικό δερμογραφισμό και αυτή το εκμεταλλεύεται.

 ΤΟ <<ΙΔΡΥΜΑ>> ΤΗΣ ΜΑΝΔΡΑΣ: Το φιλανθρωπικό ίδρυμα της " αγίας" στην Μάνδρα Αττικής μοιάζει με απόρθητο φρούριο. Εκεί υποτίθεται περιθάλπει ηλικιωμένους και ανήμπορα άτομα, αλλά οι καταγγελίες στην δεκαετία του '80 προκαλούν κακές εντυπώσεις. Δεν ήταν λίγες οι φορές που οι συγγενείς τροφίμων του ιδρύματος καλούσαν τους δημοσιογράφους στην Μάνδρα για να καταγγείλουν τον μεσαίωνα, όπως έλεγαν, που επικρατούσε εκεί μέσα. Οι καταγγελίες έφτασαν στην βουλή όταν το 1980 τέσσερις βουλευτές του ΠΑΣΟΚ κατέθεσαν επερώτηση για τα τεκταινόμενα εντός του ιδρύματος.

 Η Αθανασία παραπέμπεται σε δίκη, αλλά οι δικηγόροι της κατάφεραν να την γλιτώσουν. Σε πρώτο βαθμό η αθανασία απαλλάχθηκε από τις κατηγορίες. Η υπόθεση τελικά έκλεισε τον Μάρτιο του 1987, πολλοί όμως ακόμα και σήμερα πιστεύουν ότι δεν απαντήθηκαν τα κρίσιμα ερωτήματα. Μετά την πρώτη δίκη η Αθανασία οδηγήθηκε και άλλες φορές στο δικαστήριο όλες όμως οι αποφάσεις ήταν απαλλακτικές. Σε κάθε δίκη βέβαια οι πιστοί οπαδοί της βρίσκονταν εκτός και εντός δικαστηρίου.

Η εν λόγω Αδελφή σήμερα είναι 85 ετών και επί 18 χρόνια παραμένει ανάπηρη, καθηλωμένη επάνω σ’ ένα καροτσάκι, χωρίς να μπορεί να μιλήσει και να κάνει ούτε ένα βήμα. Αυτό τον βαρύ σταυρό σηκώνει αγογγύστως δοξάζουσα τον Θεό για την επίσκεψή του και συνεχίζει εν σιωπή και ταπεινώσει με την στήριξη των αδελφών το πολύπλευρο φιλανθρωπικό και κοινωνικό έργο της, διότι αυτό που της απέμεινε είναι μόνο η ψυχή.


 
ΠΗΓΗ:ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ























 







 
 
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Flag Counter

ΖΩΔΙΑ


ΚΑΙΡΟΣ